Jak przygotować przewodnik dla nowego pracownika?

Przewodnik po firmie dla nowego pracownika nie ma zastąpić zestawu szkoleń ogólnych i stanowiskowych. Nie wyręczy też bezpośredniego przełożonego w serdecznym powitaniu nowego podwładnego w zespole. Nie jest to też kopia polityki personalnej.

Jego celem jest pokazanie, że nowy pracodawca jest… po prostu fajny.

Na tyle fajny, że chce pomóc “świeżakowi” w odnalezieniu się w firmie. I to nie poprzez procedury i regulaminy, ale dając mu do ręki pigułkę z najistotniejszymi informacjami dotyczącymi przedsiębiorstwa – podanymi w sposób skondensowany i atrakcyjny.

Na tyle fajny, że zechciał zainwestować trochę czasu i środków w stworzenie materiału onboardingowego, którego celem nie jest sprzedaż produktu klientowi, ale zredukowanie stresu związanego z dołączeniem nowego pracownika do zespołu.

Na tyle… sprytny, że wie, że nowo zatrudniony pokaże takiego Welcome Booka rodzinie lub znajomym – a to najlepszy sposób, by pozyskać kolejnego pracownika.

 


Pełna treść artykułu dostępna pod linkiem: O czym pamiętać, tworząc treść do Welcome Booka?.