„Niedziela” z nowym layoutem wydania drukowanego

Bożonarodzeniowe wydanie ogólnopolskiego Tygodnika Katolickiego „Niedziela” ukazało się w nowym layoucie. Zmianom w wyglądzie wydania drukowanego towarzyszyła przebudowa portalu internetowego niedziela.pl oraz pogłębienie aktywności redakcji w social mediach.

Nowa szata graficzna swobodnie operuje światłem i kontrastami, eksponując elementy kluczowe dla współczesnej prasy, takie jak cytaty, wybicia czy infografiki. Łączy nowoczesne formy wyrazu w czytelnej i przejrzystej formie, wychodząc naprzeciw potrzebom odbiorców z różnych grup wiekowych. Szczególny nacisk postawiono na wyeksponowanie publicystyki – na łamach tygodnika publikują komentatorzy i felietoniści specjalizujący się zarówno w tematyce kościelnej, jak i społeczno-politycznej czy rodzinnej.

Jak zapowiada redaktor naczelny „Niedzieli” ks. dr Jarosław Grabowski, zmiana dotyczy jedynie formy tygodnika. „Niedziela” nadal będzie stać na straży katolickich wartości, bronić wiary i Kościoła, pomagać czytelnikom wzrastać w wierze.

 

– Zależy mi, żeby „Niedziela” była nowa, ciekawa i wierna. A to oznacza inny sposób przekazu, nowy język, nowe pomysły. „Niedziela” ma być ciekawa, czyli inspirująca i nieszablonowa. Ma dawać świadectwo naszej chrześcijańskiej sprawności, której osią działania są zawsze ewangeliczne wartości – podkreśla ks. Jarosław Grabowski.

 

Prace nad layoutem powierzone zostały Pracowni Register, krakowskiej firmie zajmującej się projektowaniem czasopism i custom publishingiem. Za skład kolejnych wydań odpowiada kilkunastoosobowy zespół z centrali tygodnika w Częstochowie.

 

– Nowy layout „Niedzieli” to zdecydowany krok ku nowoczesności, ale z poszanowaniem potrzeb jej tradycyjnych odbiorców. Zaprasza młodego czytelnika, a jednocześnie, m.in. dzięki dobraniu odpowiednio czytelnego liternictwa, nie wyklucza osób starszych – wyjaśnia Jacek Gruszczyński z Pracowni Register.

 

 

Kampanię wprowadzającą „Niedzielę” w nowej odsłonie wsparli m.in. Krzysztof Ziemiec i Wojciech Modest Amaro.

 

W nowej odsłonie „Niedzieli” czytelnik otrzyma także specjalny dodatek liturgiczny, w którym znajdą się m.in. komentarze do codziennej Ewangelii, homilie czy Biblijne ABC. Kolejną nowością będzie „Niedziela z kulturą”.

 

– Będzie to 12-stronicowy minimagazyn, w którym obok programu telewizyjnego na cały tydzień znajdą się zarówno krótkie formy, jak i dłuższe materiały związane z kulturą. Będziemy pisać o książkowych nowościach, filmach i muzyce różnych nurtów, zapraszać czytelników na wystawy i przybliżać warte uwagi sztuki teatralne. Nie zabraknie także lubianej krzyżówki – opisuje kierownik dodatku kulturalnego Marta Żyszkowska–Zeller.

Od piątku 20 grudnia zmienił się także portal internetowy tygodnika. Niedziela.pl w odświeżonej wersji to połączenie tradycji i nowoczesności, to znacznie więcej informacji, nie tylko z życia Kościoła, ale także z kraju i ze świata – ukazane z perspektywy ludzi wierzących. Więcej jest także artykułów z dziedziny duchowości, promowania ciekawych akcji, do współtworzenia których portal pragnie zaprosić znane i inspirujące osoby.

 

– Portal niedziela.pl chce być blisko czytelnika, ewangelizować, wspierać rozwój duchowy, formować katolików przez codzienny dostęp do tekstów modlitw, liturgii, rozważań nad Słowem Bożym. Zmieniamy się dzięki Wam, bo codziennie nas inspirujecie – mówi Monika Książek, kierownik portalu niedziela.pl .

W numerze świątecznym „Niedzieli”, przygotowanym już w nowy kształcie, znajdują się m.in.: najnowszy list pasterski papieża Franciszka o wartości żłóbka; lubiany przez czytelników kalendarz ścienny na 2020 r., którego inspiracją stał się sługa Boży kard. Wyszyńskim oraz płyta z kolędami i pastorałkami zespołu Golec uOrkiestra, wraz ze śpiewnikiem.

 

– Czytam „Niedzielę” od wielu lat i obserwuję intensywnie jak to pismo w ostatnich latach bardzo się zmienia, w ostatnich miesiącach jeszcze bardziej, na plus oczywiście. Więc sam jestem ciekaw co może się wydarzyć od tego najbliższego numeru. W czym jeszcze ten tygodnik może być bardziej, jak rozumiem nowoczesny, także graficznie. Taki tygodnik jak „Niedziela” jest dziś bardzo potrzebny. Wspieram mocno i mam nadzieję, że ta nowa odsłona udowodni, że może być jeszcze lepiej – podkreśla Krzysztof Ziemiec, znany polski dziennikarz.

– „Niedziela” – już w swojej nazwie wprowadza nas w klimat wyjątkowy, bo przecież odnoszący się do dnia poświęconego samemu Bogu. Z tego wynika wielka odpowiedzialność za Słowo, za treści i płynącą z nich postawę umocnienia naszej wiary. Te misje „Niedziela” wypełnia wzorowo – dodaje Wojciech Modest Amaro.

 

Tygodnik Katolicki „Niedziela” ukazuje się z przerwami od 1926 r. Obecnie to pismo o zasięgu ogólnopolskim; jest instytucją multimedialną z własnym studiem internetowym, radiowym i telewizyjnym, ma również autorską serię wydawniczą „Biblioteka Niedzieli”.

 

„Niedziela” ma swój profil na Twitterze (@niedziela_pl) i Facebooku (tkniedziela).